2012. október 23., kedd

Bajtársi köszöntő!



Kedves Bajtársak, Magyar testvérek, Világszerte!

Kolozsvári születésű létemre, 1944. Szeptember 4.-én 6-éves koromban Anyámmal, és a Mostoha apámmal menekültként Dunántúlra, Győr-Ménfőcsanakra kerültem. Győrbe jártam felsőbb iskoláim.

1956. Október 24.-én hajnalba a rádiót hallgatva hallottuk az előző 23.-ai délutáni, esti esetet, hogy Pesten kitört a Forradalom. Szerintem az Szabadságharc volt. 18-éves fejjel, én is rohantam ki az Állomásra, és vonattal hamarosan Győrbe, a Vagon gyár elé, ahol már egy óriási tömegű nép gyülekezett össze. Plakátokkal együtt ordibálva, hogy le a Kommunistákkal, ki az oroszokkal!



Nem akarok részletes lenni, de onnan marsoltunk be az állomás elé a Fokház előtt, ahol kiengedtük a foglyokat, és ott lőtték le az ávósok az egyik ablakból előttem a Halász Ödön iskolatársamat.
Később az Ávós laktanya, majd a vagongyári teherautók tetején Mosonmagyaróvár, és Budapest következett. Aztán sebesülten én is bekerültem az Orvostudományi Egyetem alaksorában a többi fiatal sebesülttel együtt, később november közepén.
Néphez álló kiskatonák bennünket teherautókra dobálva meg sem álltak az Osztrák határig. Amíg meg az Orosz tankok kísértek ki bennünket egy bizonyos távban a jobboldali szántásokban egészen a határig.
A két éves Hollandiai Helmondi életem után, 1958-évvégén Ausztráliába kivándoroltam.

Annak ellenére, hogy évtizedekkel ezelőtt Sydney és környékén, több száz, meg ezer 56-os Szabadságharcos élt, és jelentek meg, az Ausztráliai Független Szabadságharcos Szövetségünk rendezvényén, de sajnos ma az 56-dik éves évfordulóra márcsak kb. 20-30-an voltak jelen.
Lassan már mindenki kihalt az évek során!
…Most már lassan ránk kerül a sor, és aztán találkozunk a Hadak útján, a Csaba seregében.

Mindenkinek minden jót, Isten áldását népünkre a Kárpátmedencében!

Üdv mindenkinek: Sándor.
Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A.
Szabadságharcos-56.
Szobrászművész.
Sydney-Blacktown.
Ausztrália.

Köszönjük! Isten áldjon meg Sándor Bátyám!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése