2010. március 10., szerda

TECH


Az Opera végre elfoglalhatja méltó helyét a böngésző-mezőnyben



Bevallom sohasem voltam oda a Mikroszop’-ért.

Az op. rendszereket többnyire csak zúztam, cserélgettem és a maradékot, merevlemezestül engedtem át a riszájling hulladékfeldolgozásnak. Azért, hogy maradjon is valami, a háttérben Linux partíció biztosította a zökkenőmentes működést.

Jelenleg egy Vin7 Ultimate (természetesen legális) fut próbaképpen laptopomon. A memóriát lenyeli keresztbe, nagyon okos, nagyon csicsa, nagyon fölösleges. Hiába, nekem ez a hobbim: szeretem kínozni magamat, lazán megborotválkozok, mire feláll pl. a Winamp. Most azonban minden bájtok atyja úgy döntött, megengedi, hogy az emberek böngészéskor ne csak a full gáz Exploited – et használhassák, hanem valódi programokkal is pásztázhassák a netet.

Soha sem közeledtem a redmondi (Redmond, WA, USA) csúcstermékhez, csak itt-ott idegenben, vesztem össze vele jó párszor. Olyankor hagytam a házigazdáknak egy új verziójú Operát, akik el sem tudták képzelni, hogy létezik más böngészés is. Legális?! Naná. Ingyenes, gyors, jó, és skandináv, nem amerikai nagypálya. Jómagam a kezdetektől Netscape Navigator-t (ebből nőtte ki magát a Mozilla, majd a Firefox) használtam, egészen addig, míg rá nem találtam az Operára. Az 1994-ben színre lépő norvég céget hamar megismerte a kezdetben szűk, ám annál lelkesebb felhasználói réteg. Újításait rendre lenyúlta a konkurencia, a tengerentúli Bill fiú is idejárt ötletekért, ez az eljárás amúgy sem esik távol tőlük. Azonban ami működik a hó birodalmában, lehet, hogy Dávid „Miccs” Házelhoff szilikon-paradicsomában besül, főleg, ha a Mikroszop’ megbütyköli egy kicsit, hogy hazainak tűnjön. Miután az óriáscég beismerte, hogy nagyon nem tud  böngészőt lopni és a világon már mindenki a netet használja, három éves kortól felfelé, tanúja lehettünk a nagy történelmi kegynek, - „ És mondá az világnak ura, legyen világosság és zökkenőmentes netezés!” -. És lőn! A Mikroszop’ elengedte a gyeplőt, miután a csúcs-ciki operációs rendszeren, és az összes nyílt forráskódú alkalmazást alulmúló (lásd.:OpenOffice) irodai csomagon és totál használhatatlan multimédiás csodán túl, végre lehet egy szelet skandináv is, csak hogy a bármilyen beállításnál is masszívan 100%-os terheltségű memória, végre valami értelmeset is mozgasson. Persze azért tisztáznunk kell a helyzetet az ajtónálló Vin tűzfallal, mert ha bepipul, büntibe leszünk, és egy életre letiltja a frissen életre keltett, új böngészőnket.

Mert azt azért tudnunk kell, hogy a Mikroszop’ legnagyobb erénye még mindig a rendíthetetlen biztonság!



Az Opera legújabb, magyar verziója letölthető: ITT!



Opera Mini (hu) – Mobilra: ITT!



Operaböngésző.lap.hu: ITT!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése