2010. február 14., vasárnap

Kedvencünk


Arcadi Volodos
(Arkagyij Volodosz)


Legújabb kedvencünk, akit nem régen fedeztünk fel az Arte HD Tv műsorán. Nem éppen fülbemászó dallamot játszott, mégis az előadásmódja a képernyőre tapasztotta tekintetünket, felemelő élményben részesítve bennünket. Később, nyomozásunk során tudtuk meg, hogy a világ legvirtuózabb, klasszikus zongoristáját hallhattuk, láthattuk. Sokak szerint a XXI. század legnagyobb tehetsége. Kedvencem Rachmanyinovtól a 3. d-moll zongora versenye, de hallgassák meg tőle, Mendelssohnt is… mit tesz egy darabbal, ha túl unalmasnak találja (Liszt variáció)!

Rachmanyinov (video nincsen) - ízelítő

>


Mendelssohn

>


14 megjegyzés:

  1. Gyönyörű.

    Látják ez már érték, nem pedig a blog BKMOPFBO-val kapcsolatos tartalma.
    Sok sikert a további zenei jellegű bejegyzésekhez.

    VálaszTörlés
  2. http://www.youtube.com/watch?v=tY1D2U1IiJs

    VálaszTörlés
  3. Az etalon:

    http://www.youtube.com/watch?v=90iRwSpBQDA&feature=related

    VálaszTörlés
  4. http://www.youtube.com/watch?v=tY1D2U1IiJs

    Nagy örömet szerzett, köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Ez a tétel így harmónikusabb és lágyabb, ezért szeretem én is.

    VálaszTörlés
  6. Érdekesség: Horoviwitz csak az első tételen, jó egy percet késik korábbi (~25 év) önmagához képest. Lassúlt és finomodott a játéka.

    VálaszTörlés
  7. Helyesbítek!
    A felvételeim a következőek:
    1930-1951-1978, ez tehát 48 év!

    VálaszTörlés
  8. Horowitz 1943
    http://www.youtube.com/watch?v=c4Zc8SonNBQ&feature=related

    VálaszTörlés
  9. Favorite > OK! :)

    VálaszTörlés
  10. Javaslok még néhány opera áriát is.Nagyon kellemes lazító időtöltés hallgani.
    Történetesen Giordano Umberto: Andrea Chenier
    c. operájának 3. felvonásából a La mamma morta áriát, Maria Callas és Montserrat Caballe előadásában.
    Mellesleg a Philadelphia filmből is ismert.

    http://www.youtube.com/watch?v=f8IdcopQKxQ

    http://www.youtube.com/watch?v=A1qh4fQTOOI&feature=related

    VálaszTörlés
  11. Az operával gondba vagyok. Elismerem művészi értékét, az énekek magas színvonalon való előadásmódját és a zenedarab nagyszerűségét. A hangképzéssel van problémám. Kis szenzor érzékeli nálam az természetellenes, erőltetett hangképzést és blokkolja a befogadást. Az én fülemnek kellemesebb a hangtartományok feszegetése nélküli zenemű hallgatása.

    VálaszTörlés
  12. Van igazság a véleményben pédául,ezért vagyunk különböző emberek.
    Ha összehasonlítjuk Pavarotti és Carreras előadását, Pavarottinál nem lehet az erőltetést érzékelni csak a könnyed széles skálán mozgó hangképzést.
    Carreras esetében már az arcán is látszik az eröltetés.
    A szoprán énekeseknél Caballe esetében látom azt, mint Pavarottinál.

    További jó zenehallgatást kívánok izlésének megfelelően.

    VálaszTörlés
  13. Viszont!
    Van helye életünkben az operának, mivel Protest rajongója a műfajnak!

    VálaszTörlés
  14. Szerintem gyönyörű, a vers is

    http://www.youtube.com/watch?v=ZYOqmfiKCNE

    Sviatoslav Richter plays Schubert-Liszt "Erlkönig"
    Schubert-Liszt "Erlkönig"
    Live recording, 1949, Moscow

    A szövege:
    Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

    Wer reitet so spät durch Nacht und Wind?
    Es ist der Vater mit seinem Kind.
    Er hat den Knaben wohl in dem Arm,
    Er faßt ihn sicher, er hält ihn warm. ...............................................

    Magyarul:
    Ki nyargal a szélben, az éjen át?
    Egy apa az, ő viszi kisfiát.
    Karjába szorítja gyermekét,
    átadja teste melegét..............................................

    VálaszTörlés