2009. június 17., szerda

Leszoktam a dohányzásról!

Azoknak ajánlok „tuti tippet” a dohányzásról való leszokáshoz, akiknek komoly a szándékuk. Ugyanis két dolog kell hozzá: az elhatározás az egyik, a cigaretta eldobása a másik. Ahogyan nem sikerül leszokni: csökkentem a mennyiséget, majd eldobom; gyengébbet szívok; nem veszek; vagy tapasszal próbálkozom. Sőt, leszoktam néhányszor hosszabb időre (fél év- két év), mégis az első nagyobb krízisnél rágyújtottam és másnap már megvettem a doboz cigimet.

Előkészület a leszokáshoz: legyen cigarettád, és mondogasd, ha eddig kibírtam, akkor már kibírom, hogy nem gyújtok rá…
Készítsd fel a hozzátartozóidat, hogy próbáljanak meg elviselni egy hétig. Nekem a házastársam azt mondta az ötödik napon, hogy inkább gyújts rá! Elviselhetetlen voltam - egyébként nem vagyok -, ahogy mondatni szokták, az élő fába is belekötöttem… Kibírtuk mindketten, azóta nem dohányzom és már nem is kávézok. A szívem is ritkábban ver rendellenesen szaporán.

A lényege: Nem leszokni nehéz, - nekem már többször sikerült! - hanem nem visszaszokni! Ez az igazi eredmény!

A tipp, ha sikerült megállnia hosszabb ideig: ellentétben az alkohol rabságával itt azt ajánlom, ha végképp nem tud ellenállni a kísértésnek, akkor gyújtson rá! Nyugodtan. De! Ne tüdőzze le! Így akár egy dobozzal is elpöfékelhet, nem lesz baja, és másnap nem fog cigaretta után nyúlni.
Nekem húsz évi dohányzás után sikerült ezzel a módszerrel végleg leszoknom. Tíz éve nem dohányzom, hét éve rá sem kellett gyújtanom. Helyreáll a légzésem, nem köhögök (krákogok), nem büdös a ruhám, hajam, bőröm, kezem, leheletem, tiszta a levegő az otthonomban, s nem utolsósorban megmarad a pénzem.

Tanács: Közvetlenül a leszokás fázisában kerülje a szokásos rágyújtós helyzeteket (várakozás, szünet, reklám, dohányos közeg, un. üres járat, stb.).
Próbálják meg, hatásos. Érdemes a leszokással egyetemben sok gyümölcsöt, vitamint és tápértékben gazdag ételeket fogyasztani, és egy kicsit többet mozogni.

Alternatíva azoknak, akik mégsem tudnak, vagy akarnak leszokni: pipázzanak! Nyugtató, meditatív, illata elviselhetőbb.

Sok sikert, jobb egészséget és jó közérzetet kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése